Reklame? Nei takk!

Det er nok søppel i verden. Reklame utgir en stor og irriterende del av den, både rent fysisk og ved sin egen fandenivoldske eksistens. Så da vi nylig flyttet inn i ny leilighet fant vi rimelig fort ut at et nei-takk-til-reklame-skilt måtte opp på postkassen. (Det er først når man ikke har mottatt reklame i årevis at man ser hvilke mengder som dumper inn!)

Det finnes fiks ferdige klistremerker (Posten, Grønn Hverdag), men jeg syns det er mye morsommere å lage mitt eget. Jeg har alltid likt å klippe i aviser. Enten er det en slags barnslig glede av å gjøre noe ulovlig eller så liker jeg bare utpressing-brev-uttrykket. Uansett grunn, etter en kveld med et realt innhugg i Aftenposten endte jeg opp med skiltet under. En bit hvit kartong, limstift og kontaktpapir. Det stikker seg ihvertfall ut i postkasserekken!

2 responses to “Reklame? Nei takk!

  1. Har du også fått deg en blogg! Det har du ikke sagt! Fin:)
    Jeg var også lykkelig og reklamefri da jeg bodde på Sagene, alle i oppgangen hadde nei-takk-klistremerke, og det var liksom selvsagt at vi slapp reklamesøppelet.
    Da jeg flytta, forsto jeg også raskt at jeg måtte få meg et nytt klistremerke. Grønn hverdag sitt. Men tror det blir respektert? Overhodet ikke.
    Hvem kan jeg arrestere?

    • Takk! Nå har jo bloggen vært aktiv siden lørdag, så du er nok likevel en av de første som leser den 😉 Så dårlig at klistremerket ikke blir respektert. Det er nok bare en å arrestere: Postmannen. Posten sier det ganske fint selv på sine hjemmesider:
      «Dersom du ønsker å reservere deg mot uadressert reklame levert av Posten, er det viktig at du merker postkassen tydelig. Det kan du enten gjøre selv eller ta kontakt med et postkontor.»

      Det dumme er jo at man aldri er hjemme når postmannen kommer…

Legg igjen en kommentar

